Egy szakszervezet számára létfontosságú, hogy híreivel, közleményeivel eljusson a tagsághoz és a szélesebb – akár országos szintű – nyilvánossághoz is.
A bizalmi.hu oldalon a nekünk megküldött szakszervezeti közleményeket – természetesen díjmentesen – kihelyezzük.
Miért érdemes nálunk megjelenni a közleményekkel?
A bizalmi.hu egy dinamikus – a szakszervezeti és érdekképviseleti témák iránt valóban érdeklődő –, valódi látogatókkal bíró oldal.
Nálunk nem egy eldugott sarokba kerülnek ki a szélesebb érdeklődésre érdemes és számot tartó közlemények, hanem a legfőbb hírek közé, a főoldalra.
Ez által a szakszervezet célkitűzéseit és eredményeit szélesebb körben lehet kommunikálni, aminek következtében a szakszervezet ismertsége és elismertsége – hírneve – is nőhet.
A bizalmi.hu-n az egyik legfontosabb feladatunknak a szakszervezetek reputációjának növelését tartjuk, ezért tesszük könnyűvé a közlemények széles körben terjesztését.
Milyen közleményeket várunk a szakszervezetektől?
Természetesen nincsenek tartalmi vagy terjedelmi megkötések, de néhány tippet szeretnénk adni:
- Rendkívül fontos a kontextus: egy reakció jellegű közlemény – például egy miniszter vagy államtitkár szavaira reagálásként – értelmezhetetlen a közönség számára az előzmények ismerete nélkül. Legyen hivatkozás – akár linkelve is – a közlemény gyökerét adó tartalomra, és aztán legyen kifejtve a szakszervezet álláspontja!
- Inkább hosszabb legyen a szöveg, mintsem rövidebb! Az egy pusztító tévhit, hogy az emberek nem olvasnak el hosszú szövegeket, az viszont tény, hogy a túlságosan rövidre szabott szövegek semmit sem mondanak az olvasóknak. A kifejtős szöveg előremutató. A rövid – frappánsnak gondolt –, közösségi médiás poszt-szerű kommunikáció kifejezetten kontraproduktív.
- A gyors közlemények mondanivalója – mint például: “Szolidaritást vállalunk az XY (más) szakszervezettel a mai demonstrációjuk miatt” – nagyon fontos, de ezek a pillanatnak szólnak, ezért a gyors, akut megnyilvánulások inkább a közösségi médiába valók. Az előre gondolkodás sokkal eredményesebb a kommunikációban, így például az ilyen esetekben a napokkal előre szóló kommunikáció – amikorra már százezrek fejében fordul meg a példánál maradva, hogy “És a többi szakszervezet ilyenkor hol van?” – aranyat ér hosszú távon.
- A cím legyen beszédes, figyelemfelkeltő és ha lehet, akkor érdekes. Litániákat címbe nem szerencsés tenni, ugyanakkor a “túlzottan marketinges” (kattintásvadász) címek sem szerencsések, mint ahogy sajnos kevés az, hogy „Sajtóközlemény”. Egy szakszervezet esetében a mértékadó, beszédes címadás az optimális (de persze nem szólunk bele).
Nem előírás és nem kötelező, de szeretnénk képet is kérni a megküldött közleményekhez, amit borítóképként vagy illusztrációként használhatunk.
Ennek hiányában is megjelenik a közelmény természetesen, de úgy kerek a mondanivaló, ha a közlő szándékának megfelelő – jogilag rendben lévő, felhasználható – kép is kerül a szöveg mellé. (Az általunk közölt képek az MTI-től vagy a Pixabay-ről származnak, vagy saját fotók, korábbról.)
Hogyan működik a bizalmi.hu közlemény beküldés?
A legegyszerűbb megoldást választottuk: emailben kérjük a közleményeket, központozva, formázva.
A közleményeket változtatás nélkül tesszük közzé.
Későbbi, utólagos módosításokat is lehetővé teszünk, ezt is emailben kérjük jelezni.
A módosítások tényét jelezni fogjuk a publikálás felületén, de a közönség számára az új, módosított verzió lesz csak elérhető.
A közlemények a “Közlemények” kategóriába fognak kerülni, ezzel is jelezve a hivatalos mivoltjukat.
Címkékkel is ellátjuk a közleményeket a bizalmi.hu oldalon, ez a könnyebb kereshetőséget és a témákba rendezést teszi lehetővé a látogatók számára.
Meg lehet adni a közlemény küldésekor a címkéket is, de mindenképp ott lesz a szakszervezet neve, a rövidített neve, és a közlemény fő mondanivalója is, pl. “bértárgyalás”, “figyelmeztető sztrájk”, “szolidaritás” és hasonlók.
A közlemények a bizalmi.hu oldalon kommentálhatók a látogatók által.
Ide várjuk a közleményeket: bizalmi.hu@gmail.com
Jöhet szöveges dokumentumként csatolva, vagy Google Drive dokumentumként megosztva is.
A tárgymezőben legyen ott, hogy: “Közlemény” – ezt nem írjuk bele a címbe, csak a kétoldalú kommunikációt könnyíti meg.
Tudósítások
Szakszervezeti eseményekről helyszíni riportok és tudósítások készítését is vállaljuk, képes és szöveges formában. Ennek részleteit itt tettük közzé>>